johannesboers.reismee.nl

Back in holland

En dan ben ik ineens weer in Nederland, 12 weken in Midden Amerika zijn omgevlogen en ik heb een onvergetelijke & geweldige tijd gehad.

Na mijn laatste verhaal nog 1 dag in Nicaragua gebleven en daarna de bus naar Costa Rica genomen, daar toen donderdagavond 15 maart aangekomen en heb toen geslapen bij mijn gastgezin in Heredia. De volgende dag heerlijk uitgerust en 's avonds pap en mam opgehaald van het vliegveld :) Ik en pap en mam konden bij mijn gastgezin slapen en eten, dus dat was wel erg leuk! Vanuit Heredia zaterdag San José (de hoofstad) en zondag een park over de biodiversiteit van Costa Rica bezocht. Maandag met de bus naar Carbische kust (Cahuita) gegaan, daar dinsdag gebleven en toen woensdag weer terug naar mijn gastgezin, een auto gehuurd en vervolgens de volgende ochtend begonnen met een rondrit met de auto. Eerst naar Punterenas gereden, vanuit daar met de boot (was erg mooi) naar Parquera en vanuit daar naar Montezuma waar we overnacht hebben. Volgende dag naar de watervallen van Montezuma gegaan en nog wat rondgekeken. De volgende dag naar Samara gegaan, langs Camaronal gegaan, waar ik Debby en David en Massimo weer zag. Erg leuk om hen weer te zien! Doorgereden naar Samara en daar hotel gevonden. Volgende dag heerlijk uitgerust en die dag daarna naar mijn gastgezin in Samara geweest met Mam en Pap en gesurft nog even (Papa en Mama ook) . 's Avonds een tweede keer naar Camaronal en daar 3 uur over het strand gelopen om pap en mam een idee te gegeven van mijn werk daar en om schildpadden te laten zien, wat uiteindelijk gelukkig gelukt is :) Toen naar Monteverde, daar een night tour gedaan door het bos en veel insecten en kleine zoogdieren gezien, was leuk. Volgende dag richting Arenal, 's avonds gezwommen in de Baldi Hot Springs. Volgende dag gewandeld in het Arenal Volcano National Park, dit keer de vulkaan wel kunnen zien. Daarna weer richting Heredia (naar mijn gastgezin). Volgende dag naar vulkaan Poas en naar de watervallen van La Paz. De vulkaan zat helaas in de wolken, maar het meertje van de vulkaan was gelukkig wel te zien, was mooi. Bij de watervalllen was een heel park met allemaal lokale dieren, was erg leuk en interessant om de dieren die ik nog niet gezien had daar wel te zien, ook al was het dan niet helemaal in het wild. De watervallen waren ook prachtig. Zaterdagochtend nog even naar de markt van Heredia geweest en toen tegen 12 uur richting het vliegveld, prima vlucht gehad & toen afgelopen zondag op schiphol, waar we opgehaald werden door Suus en Oma, wat helemaal geweldig was. Was helemaal geweldig met Pap en Mam rond te reizen en nog weer meer van Costa Rica te zien en daarnaast mijn ouders de plekken die ik erg mooi vond te laten zien.

Nu dus weer thuis, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik met mijn gedachten nog wel een beetje in Costa Rica ben. Ik ben al een beetje aan het werk weer en zal volgende week echt weer beginnen met werken hier in en rond huis. Foto's komen hier op reismee en Facebook deze of volgende week, althans daar ga ik voor. Ik heb echt een prachtige tijd daar gehad en het heeft al mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen. Een ervaring om nooit te vergeten.

Reacties

Reacties

De Bro's

Yeaahhhhh Johanstur is back!!!!!! Weer gauw die-hard chillen. Nu moet alleen die extreem sexy Nick-B nog terugkomen :D :P

Nick-B

Thanks Robin ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active