johannesboers.reismee.nl

Cusco

Het heeft even geduurd, maar dan hier mijn eerste reisverhaal vanuit peru. Ik heb 3 geweldige weken achter de rug en vanochtend heb ik mijn laatste les spaans gehad. Ik heb weer veel Spaans geleerd! Ik heb ook een heel leuk gastgezin. Ik heb het heel leuk hier; Cusco is een prachtige stad, een goede talenschool en ook veel aardige mensen. Laat ik bij het begin beginnen: Vrijdag 1 Juni naar Brussel met de trein gegaan, waar ik 's avonds wat heb rondgekeken. Volgende ochtend vroeg naar Brussel airport, vanuit Brussel ben ik via Amsterdam naar Lima gevlogen. Prima vlucht, maar wel aardig lang (amsterdam-lima 12,5 uur) De volgende ochtend, na een nacht in lima, doorgevlogen naar Cusco, waar mijn talenschool is. Cusco ligt op 3400 meter dus had de eerste 2/3 dagen wel wat last van hoogteziekte. Gelukkig was dat woensdag over en ben ik toen leuk uitgegaan. Donderdag was een feestdag, geen school dus, oftewel eerst lekker uitgeslapen, daarna rondgekeken in de stad. Mijn eerste weekend in Cusco heb ik wat inca ruines hier in de buurt van Cusco bezocht, erg interessant en mooi. Mijn tweede week natuurlijk weer Spaanse les en Woensdag 's ochtends naar een andere inca plaats geweest, Moray. Woensdagavond weer uit geweest, was weer erg leuk! Donderdagavond gevoetbald met een heleboel mensen van school, ook een succes :) Afgelopen weekend naar het beroemde Machu Picchu geweest (ligt op ongeveer 4 uur reizen vanuit Cusco), dat was echt ongelooflijk mooi en interessant! Deze week had ik mijn laatste week Spaans, Woensdag weer uit geweest, gister weer gevoetbald en vanavond eerst doe ik mee aan een optocht door het centrum met school en daarna ga ik uit denk ik. Dit weekend blijf ik nog hier en daarna reis ik in 8 dagen terug naar Lima, via het Titicaca meer, Arrequipa (Colca Canyon), Nazca, Ica & Paracas. Maandag 2 Juli vlieg ik weer terug naar Nederland. Het is hier echt heel chill, de afgelopen drie weken zijn heel snel gegaan, maar gelukkig heb ik nog 1,5 week tegoed in dit prachtige land! Ciao, Johannes

Reacties

Reacties

De Bro's

We zaten al te wachten op een nieuw verhaal!
Klinkt echt super man! Nog heel veel plezier daar de aankomende 1,5 week...

Marijke (van Travel Active Taalreizen)

Hoi Johannes,

Dat klinkt allemaal super zeg! Het is goed om te horen dat je een leuke tijd hebt daar. Nu spreek je natuurlijk een aardig woordje Spaans.

Nog heel veel reisplezier gewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active