johannesboers.reismee.nl

Tweede week in Samara alweer

Buenas dias!

Ben nu een ruim een week in Samara en het bevalt me hier zeer goed. Het is hier heel anders dan in Heredia (klein stadje , veel toeristischer, warmer en aan de zee) Dat laatste is wel erg mooi, want mijn talenschool bevindt zich praktisch op het strand :) Zondag de 22e hier aangekomen en naar mijn gastgezin gebracht. Ik heb hier een kamer met een eigen badkamer, dus dat is best luxe. Mijn gastgezin is hier ook heel aardig, dus helemaal goed! Maandag tot vrijdag Spaanse les gehad, de eerste dag was het wel even wennen hier, maar daarna was het prima. Vorige week veel geleerd, vooral de preterito (is een van de verleden tijden) Het is wel erg makkelijk ook in de verleden tijd te kunnen praten (althans te proberen).

Als ik geen les had gezwommen in de zee, wat gestudeerd en gechillt hier. Op woensdag morgen naar een eiland gezwommen ( 35 min heen en 30 min terug) Was leuk om te doen, alleen wel heel erg verbrand dus dat was minder. Afgelopen weekend een auto gehuurd samen met Debora, Nina & Ingunn en zijn we naar Montezuma en Santa Teresa geweest. In Montezuma wederom Canapy gedaan, maar deze keer ook in een soort waterval gezwommen, was wel weer heel anders. In Santa Teresa gesurft, op een of andere manier had ik talent, want na 3 uur les ging het al heel goed. Was geweldig om te doen! De route naar Montezuma & Santa Teresa was ook prachtig en avontuurlijk (door 4 rivieren gereden en over het strand :) ) Al met al een geweldig weekend! Gister behalve de Spaanse les niet zoveel gedaan, was aardig moe van het weekend.

Bedankt voor alle leuke reacties trouwens!

Adios,
Johannes.

Reacties

Reacties

Bro Joram

Klinkt allemaal super vet man!! zo te horen verspil je echt geen minuut daar haha.. zo veel mogelijk uit je tijd halen natuurlijk ;) Hoe zijn de costaricaanse dames eigenlijk? :p

Veel plezier nog de komende tijd !!

Bro Joram.

Bro Marcel (haha)

Je wil niet weten hoe jaloers ik op je ben man! En vooral dan op het weer, vanmorgen was het hier -9, & jij hebt het zo'n beetje 40 graden warmer daar!

Maar ik ben vooral blij dat het zo leuk daar is! Veel plezier en blijf verslagen schrijven, ik geniet ervan!

Bro Marcel.

rita

Een vraagje. De Spaanse lessen zijn die van engels naar spaans of nederlands naar spaans, ben erg benieuwd. Wil hetzelfde gaan ondernemen, vandaar.

Johannes

Hallo Rita,

Geen van beiden, de Spaanse lessen zijn van het Spaans naar het Spaans. Veel plezier, het is echt een hele goede talenschool :)

Carly

Beste Johannes, Ik ben momenteel ook aan het kijken om een taalcursus te boeken via travelactive. Net als jij ben ik ook van plan om eerst 2 weken in het binnenland van Costa Rica, daarna 2 weken aan de kust en vervolgens 12 weken vrijwilligerswerk in Nicaragua. Zo te horen beviel de taalcursus jou goed. Hoe vond je de combinatie van binnenland en kust? Heb je verder nog tips?:) Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active